UWAGA !

TANIE TURBOSPRĘŻARKI-CZY OPŁACA SIĘ OSZCZĘDZAĆ ?

Dlaczego pomiędzy firmami wykonującymi regeneracje, występują tak duże różnice w cenie napraw turbosprężarek? Niektóre warsztaty specjalizujące się w regeneracji turbo mają bardzo niskie ceny usług. Rynek i doświadczenie pokazuje, iż zawsze znajdą się amatorzy, którzy decyzję o naprawie podejmą sugerując się wyłącznie ceną, licząc na łut szczęścia. Niestety większość niskich cen wynika z użycia tanich niskiej jakości części do napraw turbosprężarek. Poniżej prezentujemy zdjęcia, które mamy nadzieję zasygnalizują problem i zapalą czerwoną lampkę wśród osób liczących na okazję.

Czy można tanio naprawić turbosprężarkę?

Doświadczenie pokazuje, że naprawa turbosprężarek w cenach 300-400 zł jest fikcją. Takie oferty oznaczają użycie najtańszych możliwych części, brak wiedzy i brak profesjonalnego sprzętu. Zawsze trzeba pytać czy firma wystawia paragon/fakturę i protokoły z napraw. Tanie turbosprężarki mają drastycznie skróconą żywotność i nierzadko nie wytrzymują nawet okresu gwarancyjnego.

Tania turbosprężarka - wystrzegaj się okazji

Usługi regeneracji stanowią alternatywę do zakupu nowej części. Jeśli usługa wykonana jest właściwie przez wykwalifikowaną firmę, turbosprężarka po regeneracji będzie posiadać trwałość równą zupełnie nowej turbosprężarki.

Źle zregenerowana turbosprężarka może uszkodzić silnik oraz zamiast oszczędności przyniesie dodatkowe koszty ponownej regeneracji,demontażu i montażu turbosprężarki,ponowna wymiana oleju i filtrów,czyszczeniem układu dolotowego i intercoolera.

W sprawach regeneracji zaufaj profesjonalnej firmie jaką jest
M.G. Serwis w Koszalinie. Nr do kontaktu 784589687.

Zakup używanej czy regenerowanej turbosprężarki?

Przed takim dylematem staje większość osób, których turbosprężarki uległy awarii. Zdania na rynku są podzielone odnośnie wyboru. Żeby rzetelnie odpowiedzieć na to pytanie trzeba się zastanowić jak oraz w jakich warunkach pracuje turbosprężarka. Oto kilka danych:

*turbosprężarka pracuje z obrotami kilkaset tysięcy na minutę
*powietrze oraz olej muszą być filtrowane do prawidłowej pracy
*temperatury pracy turbosprężarek osiągają do 900 stopni
*najmniejsze odkształcenie powoduje jej natychmiastowe uszkodzenie

Mając wiedzę jak powyżej proszę poszukać używanych turbin na popularnych portalach aukcyjnych lub na szrocie.Co widzimy? Turbosprężarki leżą na ziemi, kostce brukowej, na brudnej posadzce, zdemontowane byle jak... Czy taka sprężarka będzie działać prawidłowo i zapewni długą bezawaryjną pracę? Oczywiście nie !!

Przejdzmy do podsumowania:

Zdecydowana większość używanych turbosprężarek na rynku jest zanieczyszczona poprzez zły demontaż oraz niewłaściwe przechowywanie, ewentualnie transport. Aby mieć pewność, że turbosprężarka jest w pełni sprawna należy ją rozebrać i poddam szczegółowej inspekcji. Zapraszam do działu jak regenerujemy by przekonać się jak skomplikowany jest proces właściwej regeneracji i jakie warunki trzeba spełnić by zapewnić najwyższą jakość. Klientów, którzy nie chcą ryzykować zbędnych kosztów zakładając używaną turbosprężarkę zapraszamy na profesjonalną regenerację do pracowni TurboKing firmy M.G. Serwis w Koszalinie. Standardem w naszej pracowni jest komplet dokumentów z poszczególnych faz naprawy, paragon\faktura, 24 miesiące pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów oraz wgląd w uszkodzone, wymienione części dla każdego klienta.

Szukamy warsztatów w całej Polsce do współpracy. Atrakcyjne warunki współpracy. Po informacje proszę dzwonić pod numer telefonu 784589687.

Turbosprężarka w samochodzie, to jeden z najtrwalszych elementów układu napędowego. Turbina stosunkowo rzadko ulega naturalnemu wyeksploatowaniu a przyczyna jej awarii często leży po stronie samego pojazdu. Dlatego bardzo ważne jest ustalenie istoty awarii przed montażem kolejnej turbosprężarki po to, aby zapobiec ponownemu jej uszkodzeniu z powodu niesprawności zewnętrznego osprzętu.

Typowe przyczyny awarii:

1. Ciała obce

Zdarza się, że obcy materiał wpada do korpusu wydechowego lub ssącego turbiny powodując uszkodzenia wyraźnie widoczne na kołach turbiny i kompresora. Zanieczyszczenia w układzie dolotowym i wydechowym powstają w efekcie niesprawnego funkcjonowania tych układów jak i podczas montażu turbosprężarki. Sól lub piasek, jak również wszelkie zabrudzenia i zanieczyszczenia odbijając się od ścian sprężarki mogą doprowadzić do całkowitego uszkodzenia łopatek. Także znajdujące się w kolektorze wydechowym zanieczyszczenia jak na przykład cząstki rdzy stwarzają ogromne zagrożenie dla wirujących z wysoką prędkością łopatek turbiny.

2. Zanieczyszczony olej silnikowy

Występowanie głębokich rys na łożyskach spowodowane jest przez zanieczyszczony olej. Aby uniknąć tego typu uszkodzeń należy stosować olej i filtry wysokiej, jakości oraz koniecznie wymieniać je zgodnie z zaleceniami producenta, jak również po każdej naprawie turbosprężarki. Awarie związane z zabrudzonym olejem, mogą być spowodowane przez:

• zaniedbanie terminowej wymiany oleju;
• zniszczony, zużyty, lub niskiej jakości filtr oleju;
• zużycie silnika (często silniki nadające się do remontu kapitalnego);
• niesprawność zaworu przelewowego filtra oleju;
• niska jakość oleju

3. Zaniki w doprowadzaniu oleju i brak odpowiedniego ciśnienia oleju

Zaniki w doprowadzaniu lub zbyt niskie ciśnienie oleju w układzie powoduje wypolerowanie i wypalanie powierzchni łożysk. Ponadto znaczny niedobór ciśnienia oleju ponad przedłużony okres (powyżej 790 sekund) oprócz wypolerowania i wypalania powierzchni łożysk powoduje w systemie łożysk turbosprężarki objawy przebarwienia.

4. Niedobór ciśnienia jest najgroźniejsza formą przerw w dostarczaniu oleju, a przyczyną może być:

• uruchomienie turbosprężarki bez zalania olejem;
• nieprawidłowy start silnika po wymianie lub naprawie turbosprężarki;
• niesprawna pompa olejowa;
• zużycie silnika;
• niesprawny układ odpowietrzenia komory korbowej (odma);
• zgięty, złamany lub niedrożny przewód smarujący turbosprężarkę;
• niski poziom oleju w misce olejowej;
• zanik smarowania z powodu zbyt długiej pracy pojazdu na dużym pochyleniu terenu;
• długi okres nieużywania samochodu;